Çizgi Teknoloji 2022'de Uluslararası Pazarda Yerini Alacak.
Çizgi Teknoloji Satış Pazarlama ve Operasyon Direktörü Mehmet Avni Berk, 2021 yılını değerlendirdi, 2022 yılına dair öngörülerini ve hedeflerini paylaştı.
Berk, uzun yıllardır Türkiye’de faaliyet gösteren bir şirket olarak büyüme noktasında iç pazarda belli bir noktaya getirdikleri Çizgi Teknoloji’nin 2022 yılında yurt dışı açılımlarıyla birlikte uluslararası bir kimliğe bürüneceğine dikkat çekti.
KANADA’DA VE HOLLANDA’DA ŞİRKET KURUYOR
Daha hızlı büyümeyi sağlamak ve ürünlerinin uluslararası pazarlarda rekabetçi bir hale gelmesiyle beraber artık uluslararası pazarlarda yer alabileceklerini öngördüklerini kaydeden Berk, gelecek üç yıl içinde gelirlerinin yarısının ihracattan gelmesini hedef olarak belirlediklerini söyledi.
Pandemiden önce çeşitli yurt dışı fuarlarına katıldıklarını, söz konusu çalışmalarına Covid-19 nedeniyle ara vermiş olsalar da 2022’de hızla bu doğrultuda faaliyetlerini sürdüreceklerini dile getiren Berk, “Yaptığımız çalışmalar ve pazar araştırmaları neticesinde, özellikle Kanada ve Hollanda’da yerleşik yeni firmalar kurmaya karar verdik. Çizgi Teknoloji bünyesinde yer alacak firmalar üzerinden bilhassa Avrupa ve Kuzey Amerika pazarına yönelik faaliyetler gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Dolayısıyla söz konusu pazarlara Türkiye’den ulaşmak yerine, bu ülkelerde oluşturacağımız yapılar sayesinde çok daha hızlı ulaşabileceğimizi öngördük.” ifadelerini kullandı.
Berk, Endüstri 4.0’ın giderek yayılması, pandemi sonrası endüstriyel bilgisayarlarının yanı sıra ihracat potansiyeli yüksek olan sağlık alanındaki medikal monitörlerinin talep göreceği ve pazarın hızla büyüyeceği öngörüsüyle, yatırımlarını ve pazar hedeflerini bu yönde gerçekleştirmeyi uygun gördüklerini belirtti.
“ENDÜSTRİYEL ÜRÜN GRUBUMUZDA BÜYÜME GERÇEKLEŞTİ”
Küresel salgının etkisinde geçen 2020 ve 2021 yıllarının zorlu geçtiğini, ancak 2020’de hedeflerinin üzerinde tamamladıklarını, 2021’de ise hedeflerine ulaşarak tamamlayacaklarını öngördüklerini ifade eden Berk, ürün grupları içinde özellikle endüstriyel ürün grubunda ciddi bir büyüme olduğunu vurguladı.
Ürün gruplarında 2021 yılını değerlendiren Berk, “Bildiğiniz üzere Endüstriyel, Medikal ve Dijital Signage/Kiosk olmak üzere üç ürün grubumuz bulunmaktadır. Bunlardan ağırlıklı olarak hizmet sektörüne sunduğumuz Dijital Signage ve Kiosk ürün grubumuzda, 2021 yılında pandemi sebebi ile yavaşlayan hizmet sektörünün etkisini gördük. Ama buna karşılık Medikal ve Endüstriyel ürünlerle ilgili, medikal ve endüstriyel bilgisayar ürün gruplarımızda ciddi bir büyüme var.” dedi.
Bu kapsamda özellikle 2021 yılında ivme kazanan Endüstri 4.0 yatırımlarının etkisi olduğunu belirten Berk, endüstri ürün grubunun 2022 yılında daha da büyüyeceğini öngördüklerini söyledi.
“EMİN ADIMLARLA İLERMEYE DEVAM EDECEĞİZ”
Yeni yılda da hedeflerinden ayrılmadan emin adımlarla ilerlemeye devam edeceklerini bildiren Çizgi Teknoloji Satış Pazarlama ve Operasyon Direktörü Berk, konuşmasını şöyle tamamladı:
“Özellikle son çeyrekte daha da artan Endüstriyel Bilgisayar Grubu ürün satışlarının, 2022’de daha da büyüyerek devam edeceğini öngörüyoruz. Her ne kadar her geçen yıl gerek pazar koşulları gerekse rekabet şartları daha çetin bir hal alsa da firma olarak bu doğrultuda hazırlıklarımızı yapıyoruz. Bunun yanında bir de pandemi koşullarını unutmamak gerekiyor. Farklı varyantlarla seyretmeye devam eden ve daha da uzayacak gibi gözüken sürecin de ilk dönemlerdeki gibi olmasa da işleri sekteye uğrattığını söyleyebiliriz. Bütün bunlara rağmen enerji krizi gibi ortaya çıkan yeni zorluklara karşı tıpkı çip krizindeki gibi öngörülü bir şekilde hareket ederek hazırlıklı olursak, mevcut ve olası yeni sorunların üstesinden gelebileceğimizi düşünüyoruz.”